0166-760005

Veelgestelde vragen

VEELGESTELDE VRAGEN

Algemeen

Fiberlinq is inderdaad gloednieuw! Het bedrijf achter Fiberlinq bestaat sinds 2011 en heeft als internet provider onder de naam Skylinq snelle draadloze (straal)verbindingen aangeboden op plaatsen waar andere providers ophielden. Het gehele netwerk tbv deze straalverbindingen is ontwikkeld door en eigendom van Fiberlinq.

Door ook bij glasvezel en DSL verbindingen de technische kant zoveel mogelijk zelf te doen hebben we een grote voorsprong tov andere internet providers die de technische kant inkopen. Zo zijn we bij een storing in staat om snel de oorzaak te lokaliseren en op te lossen.

Vanuit onze Christelijke identiteit vinden we online veiligheid belangrijk, daarom bieden we gefilterde internetverbindingen aan. We onderscheiden ons tov van andere internetproviders door ons filter geheel dynamisch te maken. U kunt per 15 minuten aangeven wat er wel en niet gefilterd wordt. Ook op mobiele abonnementen!

Geen paniek, wij zijn hem niet kwijt. 🙂

Als u inlogt op mijn.fiberlinq.nl kunt u alle facturen terugvinden.

We maken onderscheid tussen het verhogen of verlagen van de snelheid tijdens de contractperiode of daarna.

Tijdens een lopend contract kan het abonnement niet aangepast worden naar een lagere snelheid, wel naar een hogere snelheid. Daarbij betaalt u geen extra kosten naast de hogere abonnementskosten.

Na de contractperiode kan het abonnement ook worden verlaagd. Met een verlaging wordt een nieuw (jaar)contract afgesloten.

Bij een verhoging of verlaging betaalt u geen eenmalige kosten.

Gefeliciteerd met uw nieuwe woning!

Graag horen we naar welk adres u verhuist. Als u de inboedel verhuist proberen wij een vlekkeloze digitale verhuizing te organiseren zodat het voor u niet meer is dan de stekkers weer aansluiten.

Internet

Jazeker! We begrijpen de keuze voor gefilterd internet voor uw bedrijf of gezin. Daarom bieden we ons filter als gratis dienst aan op DSL, glasvezel of mobiele internet verbindingen. Daarin zijn we uniek! U kunt in ons handige klantenportaal zelf het filter instellen en voor een hele week per 15 minuten aangeven hoe het filter ingesteld moet zijn.

U kunt bijvoorbeeld op uw bedrijf tijdens pauzes social media toestaan en buiten de pauzes. Daarop kunt u een uitzondering maken zodat WhatsApp wel toegestaan wordt. Of thuis wilt u niet dat er op huiswerktijden tussen 15:00 en 18:30 gebruik gemaakt kan worden van social media en in de avonden wilt u na 21:00 video diensten weer toegestaan hebben. Dit kunt u uiteraard ook samen op laten gaan met de mobiele abonnementen of deze een geheel aangepast profiel toewijzen. 

U kunt bij aanvraag of daarna aangeven of u het filter wenst te gebruiken. Aangezien we het vanuit onze identiteit belangrijk vinden dat er verantwoord omgegaan wordt met de online wereld bieden we deze dienst geheel gratis aan.

U hebt de mogelijkheid om het filter niet uitschakelbaar te maken. Hiermee heeft u in het klantenportaal niet meer de optie om het filter uit te zetten. Na een schriftelijk verzoek kunnen we deze optie weer voor u activeren en kunt u naar believen het filter uit en aan zetten.

In onze filterplanner kunt u diverse categorieën kiezen om te filteren. Daarbij heeft u een optie dat deze altijd aan staat of middels een weekplanner in te stellen wanneer betreffende categorie gefilterd moet worden.

Met onze weekplanner kunt u voor gewenste categorieën per kwartier aangeven of deze wel of niet gefilterd moet worden.

Als u een internetverbinding afneemt bij een andere provider, kunt u uw huidige internetverbinding opzeggen als onze verbinding is opgeleverd. Als onze verbinding op dezelfde aansluiting komt als uw oude verbinding wordt de oude verbinding automatisch opgeheven.

Let op: emailadressen via de oude provider komen dan te vervallen zoals @kpnmail.nl @planet.nl @solcon.nl. Fiberlinq helpt u gratis bij een migratie naar een nieuw @fiberlinq.nl emailadres. Cloud emailadressen zoals bijvoorbeeld @hotmail.com @gmail.com @live.nl @outlook.com zijn onafhankelijk van de internetprovider, deze kunt u blijven gebruiken. 

Uw telefoonlijn wordt automatisch opgezegd als u het nummer overzet naar een Fiberlinq abonnement.

P.S. HOUD BIJ HET OPZEGGEN VAN UW OUDE VERBINDING REKENING MET EEN NOG LOPEND CONTRACT BIJ UW HUIDIGE PROVIDER

Er zit verschil in mb’s en MB’s. Met kleine letters worden over het algemeen megabits bedoeld en met hoofdletters megabytes. Een byte is 8 bits, dus 8 mpbs downloadsnelheid resulteert theoretisch in een 1 MBps download in uw internet browser. Uw downloadsnelheid in uw browser laat de snelheid meestal in MB’s of KB’s zien.

Als u bijvoorbeeld een verbinding van 100 mbps (megabit) afneemt kunt u met maximaal 12,5 MB (megabyte)  per seconde downloaden. Dat is de theoretische snelheid. In de praktijk zal het neerkomen op 11 á 12 MBps.

Beveiliging

Ja en nee. De veiligheid daarvan valt of staat met de juiste beveiliging. Iedere beveiliging is te hacken, daarover hoeven we ons geen illusies te maken. Wij doen er wel alles aan om een zo veilig mogelijke verbinding te creëren.

Binnendringen in uw netwerk is via onze verbindingen net zo goed niet mogelijk als via iedere andere provider. Uw router, al dan niet met firewall, houdt standaard ongeverifieerd verkeer tegen dat wil binnen dringen.

 

Fiberlinq is een ISP (Internet Service Provider). Dat betekent dat we verplicht aangemeld zijn bij de ACM en Rijksinspectie Digitale Infrastructuur (RDI). Met name het RDI (voorheen Agentschap Telecom) heeft een toezichthoudende taak; zo moeten we voldoen aan de telecomwet. In die wet staat dat we een zorgplicht hebben aan u als klant en we hebben een meldplicht als er een beveiligingslek is. We zijn verplicht om een continuïteitsplan te hebben, een soort draaiboek als er een ingrijpende storing is.

Email

Uiteraard! U krijgt gratis 5 mailboxen bij uw internetverbinding met 1GB opslag. Hierop hebben we een spamfilter actief en heeft u bijvoorbeeld de mogelijkheid een afwezigheidsmelding in te stellen.

Als u overstap van een andere provider naar Fiberlinq, komen de emailadressen van de huidige provider te vervallen. Dat zijn de adressen die bijvoorbeeld eindigen op @kpnmail.nl @planet.nl @solcon.nl. Fiberlinq helpt u gratis bij een migratie naar een nieuw @fiberlinq.nl emailadres.

Cloud emailadressen blijven ongewijzigd, dat zijn adressen zoals @hotmail.com @gmail.com @live.nl. Deze kunt u via verbindingen van iedere provider gebruiken.

Als u overstapt naar een andere provider kunt u uw @fiberlinq.nl gewoon blijven gebruiken. Als u geen andere diensten meer bij ons afneemt vragen we een vergoeding van €5 per maand per mailbox.

Installatie en techniek

Neem contact met ons op, wij zullen eerst proberen u verder te helpen. Mocht dat niet baten, dan sturen we u een nieuw modem op of kunt u deze afhalen bij één van onze partners.

Op ons serverpark met razendsnelle verbindingen hebben we software draaien waar uw internetverzoeken doorheen gestuurd worden. Als er een verzoek gedaan wordt naar een pagina die u ingesteld heeft om gefilterd te worden dan wordt die pagina geblokkeerd en niet weergegeven.

Als u een duidelijke foutmelding op het scherm wil zien in plaats van een melding dat de pagina niet weergegeven kan worden dan dient u ons certificaat te installeren.

In het klantenportaal heeft u de optie om Safe Search afdwingen in te schakelen. Als dit ingeschakeld is dan worden alle verzoeken naar zoekmachines en binnen YouTube door een veiligheidsfilter gehaald.

Stel dat u in Google zoekt op de term “porno”. Als Safe Search neit aan staat dan ziet u diverse pornografische websites in de zoekresultaten. Als het filter aan staat kunt u deze links wel aanklikken maar worden de website niet weergegeven. Als Safe Search ingeschakeld staat kunt u nog steeds met de zoekterm “porno” zoeken. Alleen zult u dan uitsluitend informatieve pagina’s over pornografie vinden.

Telefonie

Als u een telefoonabonnement afneemt bij Fiberlinq kunt u uw huidige nummer(s) behouden. We kunnen ook nieuwe regionale of 085 nummers verstrekken.

Als u een telefoonabonnement afneemt bij Fiberlinq kunt u uw telefoonnummer doorschakelen. Als u met een telefoon wat op uw telefoonlijn aangesloten is belt naar de volgende codes belt kunt u de gewenste doorschakeling maken.

CodeOmschrijving
*#*72<telefoonnummer>Direct doorschakelen activeren
*#*73Direct doorschakelen uitschakelen
*#*90<telefoonnummer>Doorschakelen bij bezet activeren
*#*91Doorschakelen bij bezet uitschakelen
*#*92<telefoonnummer>Doorschakelen bij geen antwoord activeren
*#*93Doorschakelen bij geen antwoord uitschakelen
*#*94<telefoonnummer>Indien modem of internet niet bereikbaar activeren
*#*95Indien modem of internet niet bereikbaar uitschakelen

Het *-teken is de stertoets op uw toestel. Toets bijvoorbeeld *#*720611223344 om uw telefoonnummer direct door te schakelen naar het nummer 0611223344.

 

Scroll naar boven